torsdag den 26. maj 2011

Hornfisk og hækling



Så fik jeg endelig sommerferie! Og jeg har været yderst aktiv de første par dage - bl.a. ved at hækle mit babyretrotæppe færdigt. Det mangler dog stadig et bagstykke, men jeg tror bare, at jeg køber noget brunligt stof og syr på. Derudover er jeg gået igang med et nyt tæppe, der i stedet for at blive syet sammen, hækles direkte sammen.
Derudover havde min kæreste og storebror været ude og fange et par hornfisk, som vi selvfølgelig skulle afprøve. De fik lidt dild, persille og purløg (fra blomsterkassen selvfølgelig) inde i sig, rullet sammen med snor og lidt rasp uden på. På papiret lød det rigtig lækkert. Men hornfisk har såååå mange (grønne) ben, at det tog alt for lang tid bare at spise ét stykke uden ben i. Så faktisk var det ikke så spændende i sidste ende. De smagte okay, men det er bestemt ikke min yndlingsfisk.

Nårh, jeg fik også lige strikket en fin lille dug. Egentlig endte det vist med at være en klud der blev strikket bare for at jeg havde noget at strikke. Havde købt sådan noget skægt garn, men havde ikke nok til at lave noget seriøst, så det endte med at blive denne sære ikke-kvadrate firkant. Min kæreste har endnu ikke kommenteret den, men tror uden tvivl han elsker den. :-)

1 kommentar:

  1. Jeg glæder mig til at se tæppet færdigt :) Hvordan er det gået med symaskinen?

    Jeg har givet dig en award: http://inasdesign.blogspot.com/2011/06/award.html

    SvarSlet