søndag den 17. april 2011

Gulerodskage og strikketrøje



Midt i al min elendighed og sygdom fik jeg i dag pludselig sådan en lyst til gulerodskage. Så jeg besluttede mig for at kaste mig ud i projektet med den endelige kage som gulerod (hehe). Jeg gik ud efter denne opskrift, men dog kun halv portion. Og selv en halv portion kan jeg ikke helt se hvordan vi skal nå at spise. Men der blev et "rugbrød" og 6 muffins ud af dejen. Og så med en virkelig lækker ostecitroncreme oven på. Kan absolut anbefales til alle syndere på sådan en palmesøndag!
I går var vi ude og besøge nogle venner, der snart får en lille pige, så derfor skulle de selvfølgelig have en mave-gave. En hjemmestrikket trøje str. 3 måneder og en næsten matchende djævlehue til. Selvfølgelig er det lidt off når nu den kommer ud i maj-juni, men så må vi håbe at den stadig kan passe det når det bliver koldt.

Dagen i går var også dagen hvor vi fejrede min storebrors 28 års fødselsdag med (citat, facebook): hvidløgs marineret lammeculottte, chili/hvidløgsmarinerede tigerrejer på spyd med grøntsager, asparges med seranoskinke, og en gammel klassiker; hjemmelavet kartoffelsalalt med persille/purløg... Og en jordbær tærte til dessert. Ja ja, der er nogen der kan. Men godt, det smagte det!

2 kommentarer:

  1. Arj var der allerede ikke mere kage i dag? :D Det ser ellers godt ud! Sikke en fin trøje - blev hun ikke glad?

    SvarSlet
  2. Nej, sådan noget skal ikke have lov til at blive tørt, hehe. Og jo, det tror jeg da. Men det lød til at de allerede havde fået en masse gaver. :)

    SvarSlet